Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) | Mikoyan-Gurevich MiG-29UB (9-51) |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-29УБ (9-51) | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1985-DD.MM.1994 Gorkovské letecké výrobní sdružení Ordžonikidzeho, Gorkij DD.MM.1994-DD.MM.2003 OAO Nižněgorodský letecký závod Sokol, Nižnij Novgorod | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1985-DD.MM.2003 ? | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 243? (197 do 1991), dodávky nových letounů / 243? (197 until 1991), deliveries of new aircraft: - 2 (Bangladéš / Bangladesh) - 4 (Bulharsko / Bulgaria) - 2 (Československo / Czechoslovakia) - 8 (Indie / India) - 6 (Irák / Iraq) - 4+ (Írán / Iran) - 3 (Jemen / Yemen) - 2 (Jugoslávie / Yugoslavia) - 6 (KLDR / PDRK) - min. 2 (Kuba / Cuba) - 6 (Maďarsko / Hungary) - 2 (Malajsie / Malaysia) - 4 (Myanmar / Myanmar) - 4 (NDR / GDR) - 3 (Polsko / Poland) - 4 (Rumunsko) - 2 (Slovensko / Slovakia) - 2+ (Sýrie / Syria) - 12 (Súdán / Sudan) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 29.04.1981 první let prototypu s číslem 951 (trupové číslo 51) | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10800 kg | 23810 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 14600 kg | 32187 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 18200 kg | 40124 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,36 m | 37ft 3in |
Délka: Length: | 17,42 m | 57ft 2in |
Výška: Height: | 4,73 m | 15ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 31,80 m2 | 342.29 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | turbofan |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov RD-33 - maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN | Klimov RD-33 - maximum thrust, dry: 11111 lbf - maximum thrust, afterburning: 18387 lbf |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2230 km/h v 11000 m | 1386 mph in 36089 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 330 m/s | 64961 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17500 m | 57415 ft |
Dolet: Range: | 14101) km | 8761) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 20002) km | 12432) mi |
Výzbroj: Armament: | kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů maximální hmotnost výzbroje 2200 kg na 6 (7) závěsnících 6x R-60M / R-60MK 6x R-73 / R-73E 4x B-8M1 4x S-24 6x FAB-250 6x FAB-500 4x KMGU 4x ZB-500 1x PTB-1500 | GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition maximum armament weight of 4850 lb on 6 (7) hardpoints 6x R-60M / R-60MK 6x R-73 / R-73E 4x B-8M1 4x S-24 6x FAB-250 6x FAB-500 4x KMGU 4x ZB-500 1x PTB-1500 |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) palivo ve vnitřních nádržích 2) s jednou přídavnou nádrží 3) stroje rozděleny mezi Českou a Slovenskou republiku. 4) jediný kus vyměněn společně s ostatními MiG-29 za polské W-3A Sokol 5) Po modernizaci označovány jako MiG-29GT; předány Polsku 6) pouze pro zkušební a výcvikové účely kódové označení NATO: Fulcrum-B | 1) on internal fuel 2) with one external fuel tank 3) airplanes divided between Czech a Slovak Republic 4) the sole example exchanged together with other MiG-29s for Polish W-3A Sokols 5) after upgrade redesignated to MiG-29GT; handed over to Poland 6) for evaluation and training purposes only NATO reporting name: Fulcrum-B |
Zdroje: Sources: | Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010 Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010 http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29ub.html ruslet.webnode.cz http://migavia.ru/eng/military_e/MiG_29_UB_e.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29 |